Już od stycznia załatwisz w starostwie sprawę bez wychodzenia z domu!

 (link otworzy duże zdjęcie)

Od stycznia ruszył cyfrowy portal Starostwa Powiatowego w Ełku. Na nim znajduje się kilkanaście spraw załatwianych na co dzień w Wydziale Geodezji, Rolnictwa, Budownictwa i Wydziale Informacji i Cyfryzacji oraz Wydziale Organizacyjnym. Katalog usług możliwych do załatwienia przez Internet będzie cały czas rozszerzany.

E-urząd jest miejscem, w którym znajdą się najważniejsze informacje dotyczące form załatwienia spraw urzędowych zarówno metodą tradycyjną – papierową, jak również poprzez formularze elektroniczne.

Gdzie szukać portalu?

Albo wchodząc bezpośrednio na stronę http://eurzad.powiat.elk.pl/

lub za pośrednictwem naszej strony internetowej www.powiat.elk.pl na której znajduje się stosowny odnośnik do e-urzędu.

Jaki jest warunek korzystania z portalu?

Należy mieć tzw. profil zaufany.

Co to jest i  jak założyć profil zaufany?

Jest to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu załatwisz sprawy urzędowe, potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie i podpiszesz elektroniczne dokumenty.

Są dwa sposoby założenia profilu zaufanego:

- za pomocą strony internetowej www.pz.gov.pl – załóż profil i potwierdź go w wybranym punkcie potwierdzającym, masz na to 14 dni od złożenia wniosku.

- za pomocą internetowego konta bankowego – sprawdź, czy Twój bank ma możliwość założenia profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto bankowe i wyszukaj formularz o założenie profilu zaufanego. Wypełnij i wyślij.

Profil zaufany ważny jest 3 lata, potem można przedłużyć jego ważność o kolejne 3 lata.

Co umożliwia nam profil zaufany?

Oprócz załatwiania spraw urzędowych profil zaufany umożliwi m.in. sprawdzenie swoich punktów karnych, danych w Rejestrze Dowodów Osobistych, ważności dowodów, danych w rejestrze PESEL. 

Opublikowano: 11 stycznia 2019 09:41

Kategoria: Aktualności

Zdjęcia:

Wyświetleń: 78

Starostwo Powiatowe w Ełku

Realizacja: IDcom-jst.pl